Daniel Mühlbach startade Footway 2010, och idag har skojätten på nätet vuxit från en omsättning på drygt 3 miljoner till närmare en halv miljard. En av Sveriges främsta pionjärer inom E-handel vet hur man går tillväga för att bygga upp ett starkt företag i modern tid, och han har med sin kompetens och envishet tagit över marknaden i allt större utsträckning de senaste åren. I takt med att E-handeln ökar rent generellt i hela Sverige har Daniel Mühlbach tagit tillvara på digitaliseringen och etablerat en verksamhet som ger kunderna det de vill ha.
De fysiska butikerna tappar allt större mark i den rådande konkurrensen. Kunderna vill ha ett brett utbud. Många valmöjligheter är ett nyckelord i dagens shopping, och det kan Footway erbjuda. Om tio år, förutsatt att utvecklingen fortskrider som den har gjort de senaste åren, kommer E-handeln kunna ha nästan 40% av den totala detaljkonsumtionen. Enkelhet är ett nyckelord för kunderna i den moderna shoppingen. Daniel Mühlbach får anses vara en expert på hur man sammanför enkelhet och mervärde i ett erbjudande som passar den breda kundskaran.
Footway
Med Daniel Mühlbach i spetsen har Footway vuxit till ett oerhört starkt företag med villkor lockar kunderna. Han har utvecklat ett koncept som sjudar av enkelhet som tilltalar folk i den hastiga tekniska utvecklingen. Mühlbach själv menar att det inte är så glamouröst som det ser ut – att Footway mer eller mindre arbetar som ett postorderföretag – men sett till vilket genomslag han gör på marknaden så är det just så glamouröst. Hans fokus på kundbehovet, förmågan att inte krångla till det och hans näsa för affärer har gjort Footway till ett ledande företag på marknaden.
Från 3 miljoner i omsättning till nästan en halv miljard – det är vad Daniel Mühlbach kan stoltsera med idag. Och han har inte bara gjort det en gång heller.